Druhá generácia Peugeot e-2008: Vyšší výkon aj lepší dojazd

Naša redakcia Toptrendy.sk si na palube Peugeot e-2008 vyskúšala, aké je to šoférovať kompaktné elektrické SUV s výkonom 156 koní. Zaujímajú vás ďalšie silné stránky tohto vozidla a to, ako sme s ním boli spokojní? Prečítajte si našu recenziu.

Druhá generácia najpredávanejšieho SUV

Peugeot 2008 nie je ničím novým. Značka ho uviedla na trh už v roku 2019 a v súčasnosti patrí medzi jedny z najpredávanejších SUV segmentu B. Jeho 2. generácia, ktorá uzrela svetlo sveta v tomto roku, prináša niekoľko noviniek.

Tou prvou je rozhodne facelift. Nové vozidlá majú väčšie logo, prepracovanú masku a tri svetelné pásy po stranách nárazníka namiesto jedného. Následne si môžete všimnúť aj mnohé iné drobnejšie úpravy, ako sú napríklad nové laky, čalúnenie a podobne.

IMG 2521

Výkonnejší Peugeot e-2008

Ďalšie zmeny sa odvíjajú v závislosti od toho, ktorý model Peugeot 2008 si zvolíte. My sme v redakcii testovali elektrickú verziu e-2008, ktorá prešla najväčšou premenou. Výkon jej elektromotora konštruktéri zvýšili zo 136 na 156 koní a kapacitu akumulátora z 50 kW na 54 kW.

Vďaka lepšiemu akumulátoru a výkonnejšiemu elektromotoru sľubuje Peugeot dlhší normovaný dojazd. Ten by sa mal predĺžiť z 345 km na 406 km.

Kolesá a batéria Peugeotu e-2008

Nový Peugeot e-2008 jazdí na kolesách od 16″ do 18″. Pri 16″ sú to oceľové disky s plastovými krytmi. V prípade 17″ a 18″ ide o zliatinové disky.

Nová batéria vozidla je o 5 kg ľahšia v porovnaní so starším modelom. Váži 340 kg. Ukotvená je v podlahe, vďaka čomu znižuje ťažisko auta.

IMG 4295

Stredne veľký kufor, ktorý vystačí malým rodinám

Aj napriek tomu, že je Peugeot e-2008 kompaktný, maximálny objem jeho kufra predstavuje 434 litrov. Bez problémov tak poskytne dostatok miesta pre jednotlivcov, dvojice aj malé rodiny.

Menšou nevýhodou je to, že v kufri nie je miesto na rezervné koleso. Zároveň súčasťou výbavy nie je ani zdvihák či kľúč na odmontovanie kolesa. V prípade, že by ste dostali defekt, v kufri nájdete len lepiacu sadu.

Komplikovanejšie nastupovanie do auta

Samotné nastupovanie do prednej časti kabíny mierne komplikuje úzky vstupný otvor. Vodič aj spolujazdec si musia sadať za stredný B stĺpik. A problém môže robiť aj vyšší prah, ktorý je nutné prekračovať.

Do zadnej časti sa nastupuje o niečo lepšie. Je to najmä kvôli väčšiemu vstupnému otvoru. Treba však počítať s tým, že množstvo miesta, ktoré tu pasažieri dostanú, nie je veľké, čo môže robiť problém najmä vyšším osobám.

Na druhej strane, športové sedačky poskytujú vysokú úroveň komfortu predovšetkým vďaka svojmu tvaru a príjemnému poťahu. Dokonca vodič má k dispozícii aj funkciu masáže.

IMG 2483

Praktický displej a výborná spotreba

V interiéri sa stretnete s novým joystickom a 10″ displejom multimediálneho systému s vynoveným používateľským rozhraním. Displej reaguje dobre, aj keď niekedy, napríklad počas chladných rán, sú jeho reakcie spomalené.

Spotreba vozidla je výborná najmä v meste. Merali sme ju počas chladnejších jarných dní pri teplote približne 4 °C a výsledky boli takéto:

  • mesto – 12,5 kWh,
  • okresné cesty – 14,7 kWh,
  • diaľnica – 24,6 kWh.

Priemerná spotreba tak predstavovala okolo 17,3 kWh.

IMG 2523

Tichá jazda aj rýchle nabitie

Peugeot e-2008 je vďaka elektrickému pohonu a kvalitným materiálom tichý. Jazda v ňom je tak veľmi príjemná. Plusom je taktiež rýchle nabitie. K dispozícii je totižto 100 kW DC nabíjanie. Dokonca vozidlo môžete v pomerne krátkom čase (cca 5 hodín) nabiť aj doma. Súčasťou výbavy je 7,4 kW palubná nabíjačka, ktorej výkon sa dá za poplatok zvýšiť na 11 kW.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá približne 9,1 sekundy. V prípade jazdy po meste to však nie je žiaden problém. Nábeh a rozjazd na križovatke sme mali pri testovacej jazde vždy svižný a rýchly.

Peugeot e-2008 je výbornou voľbou pre každého, kto hľadá výkonné auto do mesta a na občasné dlhšie trasy. Ak vás zaujalo, môžete požiadať o testovaciu jazdu, prípadne si ho rovno objednať. Jeho cena začína na sume 32 090 €.

Návrat hore